Snel door Sydney

13 oktober 2012 - Sydney, Australië

Gisteren wat door Sydney gewandeld, laat vertrokken en laat teruggekomen. Prachtige stad, enkel verschrikkelijk duur (minstens 8 euro voor een pint, 5 euro voor een fles water als je niet in de supermarkt gaat). Ik dacht die vuile Sydney-ers te slim af te zijn door mijn avondmaal (een brood, de goedkoopste kaas en de goedkoopste ham, een fles water en een appel) in een convenience store (kruising tussen Citl Delhaize en Punjab Nightshop) te kopen, maar dat kostte me potvolkoffie bijna 17 dollar! Les 1 geleerd: altijd eten kopen in grote supermarkten.

Les 2: Australiers rijden links, dus kruisen ze je op straat blijkbaar ook liefst links. Als West-Europese imigrant ben ik natuurlijk net het tegenovergestelde gewoon, wat me tot heden ten dage enkele moeilijk passages gekost heeft.

Les 3: In Australie moet je àltijd teken doen als je wilt dat een bus stopt. Vandaag wandelde ik langs de kust van Bondi Beach tot Maroubra, net voldoende om mijn overontwikkelde stierenkuiten tot lichte vermoeidheid te brengen. Ik kreeg het avontuurlijke plan mij en mijn lichaam naar huize te laten brengen door den autobusch, ware het niet dat de laatste rechtstreekse bus mij voorbij hengste terwijl ik de busuren aan het controleren was. Met behulp van wat vriendelijke locals geraakte ik via 10.000 omwegen toch terug in Bondi Beach, alwaar ik nu een avondjogging op het strand zal plegen om vervolgens in mijn strokzak te kruipen. Morgen laatste dag in Sydney met op de planning: Breakfast at Bondi met Belgian friends Yves and Jessie, followed by checking out this awesme surf contest, matey, en in de namiddag de laatste druppels cultuur uit Sydney centre persen.

Sydney, een toffe stad, maar ik ga er niet om rouwen als ik overmorgen het iets minder druk bevolkt-en bebouwde Australie tot mij zal nemen.

See y'all around buddies!

1. Anouk Muylle:
    13 oktober 2012
    Keileuk om te volgen!
  2. Sarah:
    13 oktober 2012
    Leuk om te lezen!
    Hopelijk is het buiten de grote steden wat minder duur, anders zul je je lichaam misschien moeten verkopen om niet om te komen van de honger!
    Ben benieuwd naar het vervolg.
  3. Papa:
    14 oktober 2012
    als er kinderlichamen verkocht dienen te worden, wil ik daar als founding father toch wel mijn zeg over hebben
    -ik zal wel een pot choco opsturen-
  4. Nonkel pieter:
    16 oktober 2012
    start eating vegemite, man. Veel goedkoper, en na één boterham heb je gegarandeerd genoeg !
    Enjoy the blue mountains.