No worries man

18 oktober 2012 - Sydney, Australië

Hey buddy how ya doin man?

I am verry fine seur how ar yoo?

Doin' great man can I help ya with sumthing buddy?

No tank you sur I am just looking at your sales sur.

Hey no worries man thats what theyre there for buddy!

Aldus een fragment uit een casual gesprek wanneer je in Manly een winkel binnenstapt. Manly bestaat uit 1 grote winkelboulevard, 1 lange dijk vol bruingebrande afgetrainde lichamen (die in het niets verdwijnen als mijn Vlaamsche kathedraal passeert natuurlijk), surfboards, skateboards, en veel tatoeages, petjes en blitse zonnebrillen.

When in Rome, do as Romans do, dus ik moet ondertussen niet meer onderdoen qua trendy gehalte. Ik arriveerde hier maandag vanuit Sydney en reserveerde 4 nachten in de smerigste hostel die ik kon vinden. When in a hostel, do as the hostiles do, dus ik moet ondertussen ook niet onderdoen voor de smerigste smeerlap van Manly.

Ik vulde mijn dagen hier met surfen, lezen, wandelen, chitchatting met de mensen die het waagden mijn pad te kruisen, en vooral ook met het zoeken van een lift weg uit deze bakoven.

Wie zoekt die vindt, en aldus ruil ik morgen Manly in for the road to Melbourne (in een wagen met 1 Belg, 1 Nederlandse en 1 Duitse). Ginder aangekomen is het plan werk te zoeken want je moet hier maar je hoofd draaien of je hebt 5 dollar uitgegeven!

But hey, no worriez man!

Cheers Jeroen

1. Marianne:
    dag Jeroen

Alles wordt relatief op zo'n reis. Een scoutskamp lijkt luxe in vergelijking met de hostels. Succes in Melbourne!
  2. TantAnnick:
    18 oktober 2012
    ik kijk iedere keer uit naar uw mailtjes Jeroen, zo zalig als die zijn! ik zit hier te lachen voor mijn pc, gij leukt mijn saaie dag gewoon op! niet te doen zoals gij schrijft, ik zie het gewoon voor mijn ogen! maar ja, hoe kan dat ook anders, met al dat genetisch talenmateriaal van uw pa en ma ... maar van wie hebt ge dan die vlaamsche kathedraal geërfd? (flauw grapje, hans)
  3. Papa:
    18 oktober 2012
    Omdat tropenjaren dubbel tellen: EEN GELUKKIGE ACHTENVEERTIGSTE VERJAARDAG, JEROEN!!!
    (yés, eerst... ok, te vroeg, maar éérst, dát telt)
    En zie dat de steunberen van uw fameuze Vlaamsche kathedraal niet verbranden, daar onder de koperen ploert.
  4. Nicht Eva:
    19 oktober 2012
    I see you're doing great overthere! Bij het lezen van uw epistels bekruipt mij - naast de bewondering voor uw schrijftalent - toch vooral een onbeschrijflijke jaloezie en heimwee naar de tijd waarin ik nog genoeg tijd had om te reizen! Ik kijk al uit naar de volgende briefing!

En natuurlijk: HAPPY BIRTHDAY! Ik twijfel er niet aan dat ge dat Jeroen-style ginder zult vieren, geniet ervan!
  5. Nonkel Jan:
    19 oktober 2012
    Felicitaties, Bruce, niet alleen voor de vondst 'when in a hostel, do as the hostiles', maar ook met je verjaardag, natuurlijk. Ook vanwege Moeke, die ik je schrijfels laat lezen en daardoor al heel wat geruster is. Amuseer je, en kijk uit voor het verschijnsel van het 'betonnen klakske' de volgende morgen.
  6. Tante Kris10:
    19 oktober 2012
    Hey Bruce, ik sluit me volledig aan bij de reacties van je mama, papa en Eva.... superleuke verhalen die we heel graag volgen.. en ik schrijf wat velen denken: we zouden allemaal zo willen vertrekken naar Down Under (misschien zouden we wel een iets comfortabelere overnachtingsplaats uitkiezen)...Doe de groeten in Melbourne (12j geleden bezocht, dankzij mijn toenmalig werk). Enjoy!!! And happy birthday mate!!!
  7. Tante Agnes en nonkel Raymond:
    20 oktober 2012
    Hé, dag Jeroen . Van harte een bovenstebeste ( of onderstebeste ) gelukkige vierentwintigste verjaardag gewenst. Maak er een toffe onvergetelijke dag van daar bij de Aussies .Heel veel groetjes vanuit Noorderwijk en het ziekenhuis . Het gaat stilaan beter met n.R. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!
  8. Nonkel pieter:
    28 oktober 2012
    nice writing, buddy

good luck with the hunt for a job, man
    I heard they need a gigolo in surfer's paradise. Or that's what gillian read on one of her dirty websites...
  9. Little bird aka crazymanos:
    30 oktober 2012
    Allé allé meer verhalen godverdoeme! Some nice writing there!
  10. Leen P:
    3 november 2012
    Heb hier juist via HansjePansjeKevertje's email deze reislogger gevonden. TOF. Ja, sorry Jeroen, den Aussie dollar staat heel sterk, en t is hier een beetje duur tegenwoordig. Eten kopen in Woollies of Coles (na 5pm lots of specials!). Je leert het wel. Groetjes aan alle Peeterskes in Belgie die dezen blog volgen. Leen P.