On the road

1 november 2012

Momenteel bevinden ik en mijn reisgenoten me in  the library van Leongatha, Gippsland, Victoria, Australia, alwaar ik volgens de teller nog 20 minuten te typen heb.

Mijn fellowship bestaat heden ten dage uit Philippe aka Phil, a loco cowboy from Dirty Diest, Krusty Katrin from Germany en Itchy Ilse from Holland, allemaal very nice buddy`s, mate, so the road loves to be ridden by us (vooral door Philippe`s Ford Falcon).

De voorbije 13 dagen bestonden uit een wervelende mix van hikes in prachtige national parks, surfen en zwemmen aan prachtige verlaten eindeloze stranden, hier en daar een klein dorpje bezoeken. In Aussie is het concept `een terraske doen` spijtig genoeg niet zo ingeburgerd als in Belgie dus vervangen we dat meestal door `making a sandwich on the public barbie`. Dat was wel even wennen, maar er is hier wel meer even wennen. Zoals het feit dat een dorpje - of zelfs hoofdstad Canberra -, hier niet is opgebouwd rond een grote kathedraal als epicentrum met daarrond wat gezellige straatjes, maar meestal gewoon bestaat uit een winkelstraat met daarrond wat willekeurig neergeplante woonwijken.
Ach ja, ze kunnen niet overal een prachtige kathedraal van 123 meter neerplanten natuurlijk!

Verder laat ik wat verse foto`s voor zich spreken. On the road heb je niet alteit (veel) tijt om het wereldwijde web te besmeuren, maar daar komt verandering in.

Het gras is altijd groener aan de overkant, en net zoals ik 2 weken geleden stond te popelen Sydney te verlaten, ben ik nu blij dat ik we morgen Melbourne kunnen binnentreden. Misschien zoek ik daar werk, of misschien reis ik nog 2 weken door tot in Perth om daar mijn kunnen en kennis te verspreiden (na natuurlijk eerst het graf van Heath Ledger uitgebreid geëerd te hebben).

Nog wat quick facts:

- De Tasmanian Sea heeft mijn surfboard al kapot gekregen, she may have won a battle, but I shall win the war

- Ik heb al behoorlijk wat dirty beasts gezien, maar nog geen great white shark of crazy deadly spider

- Momenteel is het hier rotweer (regen, koud, stevige windvlagen)

- No more quick facts!

Cheerios!

1. Anouk Muylle:
    1 november 2012
    My god! Den Heath!!!! Zet een bloemeke van my aan zyn graf!
  2. Sofie:
    3 november 2012
    Je reis ziet er echt al super leuk uit! Doe van mij ook maar de groeten aan Den Heath!! Cutiest aussie evah!
  3. Nonkel pieter:
    5 november 2012
    He buddy. Knappe foto's ! Waar is je rode rugby-T-shirt, mate ?