Melbourne

8 november 2012 - Melbourne, Australië

is Europa in Australie volgens velen, en ik sluit me daarbij aan. Melbourne is een totaal andere stad dan Sydney (of Canberra). Moeilijk te zeggen waaraan het ligt (na 2 dagen), maar moeilijk gaat ook.

In tegenstelling tot Sydney hangt er in Melbourne het soort vibe dat je ook in pakweg Barcelona, Parijs, Antwerpen, Wijnegem, of andere Europese grootsteden vindt. Grafiti op de muren, slordige straatjes met slordige cafeetjes, oude doch charmante gebouwen, een hiejel schoen plein "Federation Square", en nog vanalles en dan nog wa vanalles en ok nog wa andere dinge, dat alles maakt Melbourne in mijn ogen zo toegankelijk for a European boy like me. Melbourne ligt wel degelijk in Australie dus de pinten blijven duur, iedereen heeft een tatoeage en de mannen dragen broekjes die hun edele delen net niet onthullen.

We hebben hier van het nachtgeleven geproefd, dat behoorlijk lekker was, ik heb hier stevig wat schoenzool versleten, een tentoonstelling meegepikt over film en beeldende cultuur (die eigenlijk een samenvatting was van mijn studies in Antwerpen), een voetbalmatch gespeeld met Phil en Dave (aka funky barista Deef, originator from Antwerp making the streets of Melbourne unseef), de sleutel van het slot van de fiets van de gast van waar ik van couchsurf van kwijtgespeeld van, en de dag erna 2 nieuwe sleutels laten maken, en nog van die dingen!

Kortom, Melbourne is een prachtige stad, maar het begint al terug te kriebelen om de wijde horizon te verkennen, dus morgen reis ik met Phil en 2 Nathalies door naar Adelaide vanwaar ik op 15 november naar cairns vlieg (helemaal naar boven).

Change of plans dus, Perth is geschrapt (sorry Heath), maar in cairns wacht er veel fruitpicking arbeid en naar verluidt een fantastische backpacker-sfeer. Niet te vergeten het heerlijke tropische klimaat (het regenseizoen is er bezig), giftige kwallen, zotte krokodillen, en hopelijk gestoorde spinnen en slangen!

Voenk ik hengst snel nog wa fotos online!

1. Nicht Eva:
    8 november 2012
    Zalige stories om te lezen! Ik word er alleen maar jaloerser door! Keep the good work going man! xxx
  2. Marianne:
    8 november 2012
    Een echte Aussie aan het worden!
  3. Papa:
    8 november 2012
    wat leest de papa daar over fruit pikken...
    gaat de zoon efkens een heel continent overvliegen om een paar appels te jatten...
    voor de prijs van dat vliegticket koop je hier toch een hele boomgaard
    ha, "fantastische backpackersfeer": perenpikkersfeer zal je bedoelen
    terugkomen!
  4. Leen P:
    9 november 2012
    Welcome to South Australia! Adelaide is not very exciting (na Sydney en Melbourne - lol). Maar als je wil surfen moet je zeker naar 't zuiden afzakken (Fleurieu Peninsula). Great surfing in Port Elliot, Middleton. En der is zelfs nen Backpackers (YHA) in Pt.Elliot op weg naar t strand. Kan je ook effe binnen springen in Goolwa, heb lekker koud bier in de ijskast staan!
  5. Tante Anne-Mie:
    9 november 2012
    hey globetrotter! wat leuk om jouw ervaringen te volgen, ik kijk er elke dag naar uit, print ze af en ons moeke bewaart ze in een map; dat wordt een boek om U tegen te zeggen! Enjoy!
    groetjes vanop de wochterberg!
  6. Ilse:
    Vermakelijke blog weer!
    Jammer dat je net voor de 14e in Cairns bent, nu mis je de eclipse. Het is daar ook vet druk tussen 10 en 16 november ivm het festival daarbij! Ik ben inmiddels weer 7 uren in Nederland!
  7. Sarah:
    13 november 2012
    Hi brother in law
    Heb je al afgesproken met surfergirl Tara?