Christchurch 2

2 februari 2013 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Eerlijk gezegd zijn er geen gigantische remboursements gebeurd sinds mijn laatste neerpenningen, maar contractuele verplichtingen met mijn uitgever gebieden mij jullie heden ten dage te plezieren met een update.

Sinds een goeie week werk ik als midnight act in een stripteasebar ik bedoel als waiter in zowat de drukste koffiebar-bistro-loco kippenhok van Christchurch. "Hummingbird Coffee" ligt knal in het 'centrum' (lees start-up containermal, de eerste krachtinspanning richting heropbouwing van het stadscentrum). Keihed maar plezant werk met een stevige dosis internationaal sociaal contact, toffe collega's en free coffee all day. Het betaalt niet slecht, mijn bedrijfswagen is een F16 en het uniform een wollen vest met slangeleren botten en bloot onderlijf; kortom working heaven on earth.

Voorts ben ik van locatie veranderd, ik huisvestig mezelf nu in een tent in de achtertuin van Stu, also known al the most friendly builder / sheep shearer / allround handyman en allemansvriend. Naar goede gewoonte krijg ik hier gratis accommodatie in ruil voor noeste arbeid. Ik kon het weer niet beter treffen, want in plaats van tussen een horde Duitsers te zitten duitseren in een bratwurst-hostel scheer ik schapen en blijf ik uit de klauwen van germanen en andere smelly tourists. Extra awesome is dat ik Stu zijn building equipment mag gebruiken en aldus mijn camionet aka Il Toro Rosso aan het omtoveren ben tot een extravaganza hellraising party/surfing mobiel.

Samengevat: ik heb van het echte Nieuw Zeeland nog niet al te veel gezien, ik vul mijn dagen met werken in de koffiebar, werken in de bus, of werken voor Stu. Dat wordt wat eentonig na een tijd en van de pelgrimseelt op mijn voetzolen is nog weinig te bespeuren, maar als geld rolt moet het ook terugrollen, en dat is een fase waar elke loco cowboy doormoet. Nog drie weken tandenbijten, en DAN zullen de Nieuw Zeelandse wegen kennismaken met de rubberen hoeven van Il Toro Rosso!

1. Tante Gerd:
    Hoi Jeroen,
    Leuk weer jouw fijne avonturen te lezen. Het is een verademing op dit moment want gisteren hebben we afscheid genomen van nonkel Raymond. Het was een dag met regen en tranen.
    Hou je goed en tot een volgend schrijven.
  2. Tante Kris10:
    2 februari 2013
    Dag Jeroen, voor mij een cappuccino aub. Blij dat je het daar naar je zin hebt. Sjieke dinges!
  3. Gert polis:
    2 februari 2013
    Hallo Jeroen, hier een berichtje van uw lieftallige buren, terwijl wij nostalgisch terugdenken aan onze honeymoon van nu 10jaar terug in het verre NZ. Beleef jij het nu allemaal. Geniet van het waiter zijn en zet je tocht in de vette bus gauw verder, eerste stop na Christchurch, de Moeraki boulders. greetz van gert, ilse. Hounons op de hoogte.
  4. Anouk Muylle:
    3 februari 2013
    Il toro rosso?? Il toro LOCO!!!
  5. Papa:
    4 februari 2013
    En alweer wordt de mening van het bibberende schaap zonder jas niét gevraagd. Nou vraag ik je...
  6. Little bird aka crazymanos:
    6 februari 2013
    ik heb mijn rubberen hoeven en mijn wollen onderlijfke reeds in mijn Häglöfs gepompt hnnn. Voorts leg ik een zaadbank aan zodat gij wat vlaamsche groenten in uw bus kunt telen.
    Plakt uw ruiten af want nz gaat doaveren op 1 maart . KAvlAMtzaaaaaaa
  7. Sarah:
    18 februari 2013
    moraal van het verhaal: een paar liter lenzenvloeistof meepakken tijdens het joggen!
  8. Oom Dirk:
    25 februari 2013
    Ik wil graag meekomen met tante Kristien, maar wie gaat mij garanderen dat er met niets anders dan een proper lepeltje in mijn koffie zal geroerd worden?