Christchurch the final chapter

2 maart 2013 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Nog 1 dag koffies knallen en mijn investering is terugverdiend, nog 1 nacht slapen en 1 bloodbrother en 3 soulbrothers zullen de toro rosse adventuretrain in gang hengsten.

Nog 1 maal mijn blog updaten voor we de beschaving achter ons laten. Nog 1 maal dubbelchecken of Toro Rosso ready to race is. Nog 1 maal fatsoenlijk douchen, nog 1 maal vanalles doen voor ik voor de eerste maal vanalles nieuws ga doen!

Morgen komen Joris aka Mister Marriage, Joris aka Crazymanos, Tom aka Barbarousse en Ruben aka Bruken aan in Stu`s mansion not on the hill. Ik heb een schone tijd gehad hier in Christchurch, vooral in Stu's huis, een hele hoop prachtige mensen leren kennen en nog een helere hoop over de kiwi way of life. Maar a loco cowboy zal zich nooit kunnen huisvestigen in een geaardbeefde stad, dus ik ben blij dat ik Christchurch kan verlaten. Wat mij gaat bijblijven: veel schapen gescheerd, veel koffie gedronken en geschonken, veel geknust en geklust, veel geklungeld in de bus, een keer veel tequila gedronken, veel brood gefret, en natuurlijk gisteren met mijn hiel op de vin van mijn surfplank gevlamd met als gevolg een dikke vette kap met als gevolg de eerstkomende dagen rondhinken, maar al hinkend kan men ook hoge bergen beklimmen!

Een volle bus, een volle beurs, veul zin in avontuur, en vooral veul deust, laat maar komen.

1. Moerie:
    2 maart 2013
    Amai jeroen. U verhaal blijft wel hange ze. Echt super zalig. Goe da ge een buske hebt. Ik heb horen zeggen da buskes de Ruben in moeilijke tijden rustig houdt.
    Geniet ervan El jerro.
  2. Tante Anne-Mie:
    hoi Jeroen!
    buiten de regelmatige chatjes ( ook leuk!) blijven wij toch uitzien naar jou schrijfsels, we gaan een erg verlengd familieweekend moeten plannen om je verhalen live te horen...
    Enjoy the bus ( ziet er top uit!), enjoy your brother and friends, enjoy life!
  3. Papa:
    2 maart 2013
    "veel gekust en geklutst...", nu ja, we zien wel.
    Ben je zeker dat er aan die voze vin geen bakbeest van een haai vasthing? Check voor mij die "dikke vette kap": geen gekartelde tandenranden te zien? Verzorg goed hetgeen rest van je voet, jij slome duiker.
    Zorg ook heel goed voor je oudere broertje, hij is haast zo jong als jij. Verbied hem in lonkende afgronden en interessante spleten allerlei te loeren: je kent zijn dada. Wij wensen namelijk alle geleverde Peetersmateriaal heelhuids weer in Wijnegem te zien opduiken.
    Dag Jeroen. Vorm een strak team.
  4. Tante Kris10:
    2 maart 2013
    Jeroen, amai seg! ik weet al een goeie job voor jou! Bundel je reisverhalen met foto's en al en geef dat boekske uit! Het toerisme down under zal direct met 40% wat zeg ik 50% stijgen! Amuseer jullie te pletter. Nog een vraagske, hoe komt het dat je zoveel deust hebt? Laat uw bloed eens trekken hé ;-)
    Looking forward to the next chapter...
  5. Sarah:
    Dag schoonbroertje,
    Als je een stuk schapenbiefstuk vastgespt aan je hiel, zal deze de volgende morgen weer bergen kunnen verzetten. En als je dan toch niet goed weet wat met de rest van dat schaap te doen: mijn toekomstige man eet een half schaap op een toastje als ontbijt.
    Geniet van jullie weerzien, ik denk aan jullie.
  6. Nonkel pieter:
    2 maart 2013
    Ja Jeroen, gisteren nog 'gefacetimed' met uw wijze broer in Auckland. Hij wordt door mijn schoonbroer en -zus enkele dagen in de watten gelegd, om daarna in perfecte conditie uw torro rosso te trotsteren. Have fun.
  7. Tante Agnes en nonkel Raymond:
    2 maart 2013
    Hoi Jeroen , tof dat je broer voor een pozeke met jou mee op trek gaat. Zie dat hij inderdaad heelhuids thuiskomt voor de trouwerij hé .Hartelijke groetjes nog . Het is hier heel stillekes zonder nonkel Raymond . Dat is en wordt een heeeeeeeeeeeeeeeel grote aanpassing . Toch doe ik enorm mijn best . Wees voorzichtig en het ga je goed . Tante Agnes