CHRIST CHURCH

13 januari 2013 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Ik heb wel degelijk getravakt in Australie en wel 2 uur als dishwasher in een Spaans restaurant maar toen vertrok mijn vliegtuig naar Nieuw Zeeland dus moest ik de kust klaren! Ik heb ne schonen tijd gehad in Newcastle maar good times come and good times keep coming want Nieuw Zeeland is nog schoner.

Om een kort verhaal lang te maken: enkele dagen geleden veranderde ik van hostel in New Castel. In mijn nieuw hol genaamd Newcastle Beach YHA (http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Newcastle-Beach-YHA/Newcastle/16564?source=googleadwordsyha&kid=279975&aid=2&gclid=CMaR6On647QCFQhepQodXCkAFg) - een goeikope versie van Zweinsteins Hogeschool voor toverij en Hokus Pokus - ontmoette ik nog een kleurrijke waaier aan loco people waaronder een levenslievend koppel uit Perth en een Deense zeemeermin (Den lille havfrue) genaamd Sarah Petersen (CRAZY COINCIDENCE!) en nog wat ander gespuis van de boven en onderwereld. Ik vulde mijn laatste dagen zoals mijn hart het verlangt met surfen en lezen, tot ik plots op een gure winternacht uit mijn slaap gewekt werd door een verdwaald dwaallichtje. Met mijn ogen half gesloten strompelde ik de trap af en viel terug in slaap, maar toen ik mijn ogen opende zat in the loco partybus straight to Goldcoast International Airport. Ik had de slechtste nacht van mijn leven, mede dankzij mijn weerzinwekkend imposante gestalte, en werd bij het eerste ochtendgloren tegen de voorgevel van Goldcoast International Party Airport gekwakt. Een dag later was ik in Christchurch Airport waar ik dankzij een misverstand met mijn coachsurf gezin de nacht doorbracht onder een bank, al een geluk dat ik liever op de grond slaap dan in een bed!

Door een gigantische samenloop van omstandigheden en toevalligheden bevond ik mij de volgende ochtend, en nu nog altijd, bij Angela en Gwyn in Bisshopdale, Christchurch New Zealand. Deze eenvoudige en zeer vriendelijke mensen hebben mij fantastico geholpen met alle rompslomp en administratie waar elke loco cowboy doormoet als hij hier wil werken. Ik heb een kamer voor mijzelf en alles wat ik maar wil, in ruil voor wat klusjes in en rond het huis - in de Nieuw Zeelandse zon), ik kon niet beter terechtkomen. Een andere kamer wordt bezet door Ian, een construction worker/powerful pirate/sailor of the seven seas die lijkt op een kruising tussen kapitein Iglo en George Clooney. Dankzij zijn professioneel advies kocht ik gisteren een ni-normaal-megavetcoole rode bus die mij (hopelijk) rond de 2 eilanden zal brengen. Er is wat werk aan, maar - wat had je gedacht - als Ian geen Somalische Piraten in zijn Kiwi-pan aan het hakken is sleutelt hij wel eens aan een autootje of 2. Hij kan blijkbaar ook goed overweg met een tondeuse en terwijl hij zich vanmorgen aan het scheren was gleed hij uit waardoor ik nu for old times sake nog eens een goeie ouwe GI Jero / eiercoupe heb, wat gij heel proper vindt he mama!

Volgende stap: werk zoeken, want er is een gigantische krater in mijn broek dankzij de aankoop van de holy bus of super mega crazy awesomeness, maar met mijn strakke kop zou een job in construction work geen probleem mogen zijn. Construction work is hier trouwens genoeg, want 2 jaar geleden werd Christchurch vernield door een aardbeving en ze zijn hier nog niet in de helft van de herstellingswerken, een beetje een surreeel gevoel als je door de stad loopt!

Ciaooo en de Hobbit is een heel spectaculaire film, vooal in 3D, maar nog niet half zo goed als de Lord Of The Ringers!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Broer:
    Man

Die bus heeft geen idee van wat ze te wachten staat!

Tot zo broer!
    (Zonde van de mooie volle baard trouwens)
  2. Marianne:
    13 januari 2013
    Met die nieuwe coupe gaat ge zeker werk vinden!
  3. Nonkel Jan:
    13 januari 2013
    Goe bezig, zoveel is duidelijk. En gefeliciteerd met je wereldreizigerslook (hoewel je hem alweer kwijt bent). Geen nood: groeit terug hoor, zo'n baard.
    Dat van Sarah Petersen, dat was bangelijk.
  4. Nonkel pieter:
    15 januari 2013
    Waarom de baard niet laten staan en al hellsangelend rond nieuwzeeland trekken ? Nu moet je met je eerste communie-gezicht dat land onveilig maken.
  5. Tante Kris10:
    15 januari 2013
    Een baard is voor aan de haard Jeroen :-) Die nieuwe coupe is heel sexy, en daar hou je ook de wilde beesten mee op afstand. Ik kijk uit naar je volgende foto's over je nieuwe job, in maatpak dan. Veel plezier verder maat!
  6. Christof, Luc en Veerle:
    16 januari 2013
    Puur genieten !!!!
    Goed bezig Jeroen !!
    En tegen dat je terug thuis bent heb je die baard mss al terug...
    :-)
  7. Nicht Eva:
    25 januari 2013
    Ge waart juist zone captain sparrow loockalike geworden, jammer! Al zijt ge nu wel hyperstrak, ideale look om een jobke te vinden! Good luck!